A MAO számára a műfaji nyitottság és a különleges hangszerösszeállítás olyan alap, ami már a névadással elkezdődött a 18 évvel ezelőtti indulás idején. Azóta kicsiszolták a csak rájuk jellemző nagyzenekari hangzást koncertek százain, lemezek tucatjain és rengeteg ősbemutatón. Ezek keresztmetszete szólal most meg a tavaszi bérlet koncertjein, amely nem egy-egy szerzőre koncentrál, hanem egy stílusideál, egy jazzhagyomány ihlető erejére. Ősbemutató is lesz a tavaszi sorozatban, a darabok nagy része viszont már elhangzott, de általában csak egyszer, viszont a mostani elrendezésben új asszociációkat, új összefüggéseket fognak tudni általuk megmutatni.

A BÉRLETHEZ KAPCSOLÓDÓ ELŐADÁSOK:

MAO Boppin’ Hard

A modern jazz a big bandek számára is a be-bop eljövetelével vált máig érvényes fogalommá, de ennek az estnek a címadó darabja kifejezetten Korb Attila harsonás, multi-instrumentalista és zeneszerző-hangszerelő egyik szerzeménye. Persze a Charlie Parker és társai nevéhez köthető ízlésforradalom csak a kezdőlökést adta, a kereskedelmi sikert már inkább a hard bop stílus hozta el az ötvenes évektől kezdve, ami valamelyest megszelídítette a tánczene béklyójából kitörő be-bop zenészek csapongásait. Korb darabjában és az est repertoárjában már kortalanul jelenik meg a bop, mint egy erős lüktetésű, szenvedélyes és komplex harmóniákkal, ambiciózus melódiákkal kibontakozó zenei felfogás, ahogy például Fekete-Kovács Kornél (Shake Up the Band) és Bacsó Kristóf (Caffiene Express) darabjaiban is. Ezek nagyzenekari hangszerelése kihívást jelent az arranzsőrnek, és jellegzetes élményt nyújt a közönségnek.

Közreműködik:

Modern Art Orchestra
Művészeti vezető: Fekete-Kovács Kornél

Facebook-esemény

À la MAO | MAO plays the Roots feat. Borbély Mihály

Lehet persze amellett érvelni, hogy a jazz eleve népzenei gyökerekből sarjadt ki már több mint száz évvel ezelőtt is, de mint mindig nyitott zenei megközelítés, mindig újra és újra táplálta erejét a népzenei anyag elsajátítása. Igaz ez a MAO repertoárjára is, amely többszörösen merített a Kárpát-medencei népek kulturális örökségéből. Először is közvetlenül, ezen túl pedig a népzenei anyagot élték meg újra akkor is, amikor Bartók, Kodály, Ligeti és más szerzők népdalfeldolgozásokra épülő darabjait adták elő a maguk módján. Az este kiemelt szólistája és ősbemutatójának zeneszerzője Borbély Mihály, a Kossuth-díjat a Vujicsics együttesben kiérdemelt muzsikus, a jazz fafúvósok tanára a Zeneakadémián, izgalmas etno-jazz zenekarok vezetője. Új darabja mellett a sorozat koncepciójának megfelelően a közönség keresztmetszetet kaphat a MAO óriási repertoárjának abból a széles sávjából, amelynek mélyén a népdal mint inspiráció rejlik, például Cseke Gábor zongorista és a zenekar állandó szerzőinek munkáiból.

Közreműködik:

Borbély Mihály – fúvós hangszerek
Modern Art Orchestra
Művészeti vezető: Fekete-Kovács Kornél

Facebook-esemény

À la MAO | MAO plays the Blues

Ami a népzenére vonatkozik, amikor a MAO által őrzött és továbbvitt hagyományokról van szó, igaz a bluesra is, akármelyik jelentésére gondolunk ennek a sokértelmű fogalomnak. Kezdjük a végén: ennek az estének a repertoárjából szemezgetve Ávéd János szaxofonos, a zenekar egyik állandó hangszerelője Messiaen ihletéséből komponált blues formát, Cseke Gábor kompozíciója egy Ligeti-darabra épül, de ezt Thelonious Monk világába átplántálva szólaltatja meg. Tehát egészen a kortárs zenéig lehet húzni azt az ívet, amely a bluesból indul ki. A szűkített harmóniák, a kimért ritmika, az életérzés, amely nem csak szomorú, hanem dacos is egyes megszólalásokban, mind olyan viszonyulások, amelyek a MAO jazz-zenekar blues játékában is felbukkannak.

Közreműködik:

Modern Art Orchestra
Művészeti vezető: Fekete-Kovács Kornél

Facebook-esemény